mblom.blogg.se

En inblick i min vardag och allt vad det innebär med jobb, barn, träning och drömmar...

En helt vanlig "morsdag"

Publicerad 2012-12-13 18:47:15 i Allmänt

Första dagen på jobbet denna vecka och fy vad skönt det var att komma dit igen. Jag kan inte med ord beskriva hur otroligt glad jag är som har helt fantastiska människor runt mig hela dagarna. Ni är guld värda och gör mina dagar fantastiska! Jag får tillfälle att lämna allt som händer hemma, med barn, sambo och hushållssysslor. Det blir på så sätt roligare och lättare att komma hem till det som jag måste tampas med där.
 
Barnen är nu i varsin typ av trots ålder, sonen är 6 år och det beskrivs ju som "lilla-tonåren", han skriker, bråkar, skrattar och gråter om vart annat. Ena sekunden är man dumma jävla skit mamma och i nästa den bästa älskade mamman som finns. Tur att man är vuxen och kan sluta lyssna när de arga orden kommer och ge till svar: Jag älskar dig ändå, fast du är arg och skriker åt mig. Det bästa med allt är att vi alltid varit noga med ordet FÖRLÅT och då verkligen mena det man säger. Min son får så dåligt samvete när han skrikigt åt mig att han alltid efteråt slänger sig om halsen på mig och säger: Förlåt mamma att jag skrek åt dig, jag älskar ju dig! Men nu ska jag ju inte påstå att det alltid ser ut såhär, jag är ju inte mer än människa och absolut inte världens bästa mamma jämnt. Det händer att tålamodet tryter och man inte alltid beter sig så vuxet, ibland väcks det där lilla barnet i mig och jag skriker tillbaka. Jag känner mig precis lika illa till mods efteråt som min son nog gör och är noga med ordet FÖRLÅT! Tålamodet är något som oftast är väldigt bra hos mig men i perioder så tryter det och jag orkar inte vara den perfekta mamman som ska hålla skenet uppe, men en sak jag vet är att jag älskar mina barn mer än något annat på denna jord. Det är även något jag säger till dom varje dag, så jag hoppas att det väger mer än de gångerna jag nu tappar humöret och höjer rösten....
 
Underbara och älskade från första stund!
 
 

Kommentarer

Postat av: Majken

Publicerad 2012-12-14 19:12:34

Du har fantastika barn och de har en fantastisk mamma!

Tack för en trevlig tjej middag med dig och dottern!

Kram!

Ps. Vi är minst lika glada att ha dig som kolega!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Blom

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela