mblom.blogg.se

En inblick i min vardag och allt vad det innebär med jobb, barn, träning och drömmar...

Mamma-barn helg...

Publicerad 2013-01-20 20:38:44 i Allmänt

Helgen började med Kick-off me jobbet i fredags, en väldigt bra start... Hade allt planerat för kvällen, middag med trevligt sällskap och utgång men så blev det inte. Min kära sambo tog sig en tripp upp till Härjedalen för att fira svågern som fyller 40. Så farfar ryckte akut in som barnvakt och då beordrades jag att vara hemma senast tolv, bara att lyda! Fick dock med mig en sovkamrat hem från kick offen, nämligen min fina vän Majken. Vi satt uppe hela natten och pratade, blev lite väl sent med tanke på att barnen vaknade kl 7 men det var det värt!
 
lördagen blev det skridskoåkning med barnen och Majken, lite i det kallaste laget -16. Isabelle började frysa om fingrarna efter 10 min och skrek hysteriskt att hon ville gå hem. 30 min höll vi ut och sen blev det hemgång, med varmchoklad för att värma oss lite... Resten av dagen var det hemma mys som avslutades med film och lördagsgodis, jag åt nog mest av oss alla. Har ju lördagar som min "äta vad jag vill" dag för att resterande dagar i veckan bara äta nyttigt... När barnen väl somnat så fick jag min egen tid, helt för mig själv och det var behövligt!!
 
Idag, söndag, har det varit full fart hela dagen.. Pulkaåkning med min syster och hennes barn. Idag var det även underbart väder, -5 och strålande sol. Alltid trevligt att få kvalitetstid med min storesyster, vi ses allt för sällan trots att vi bor nära varandra... Och avslutade dagen med gympakalas för Isabelle, blev väldigt lyckat och lugnt. 7 tjejer som kom och det är bra stor skillnad från när vi haft kalas för Oliwer, grabbarna river ju stället...
 
Imorgon är det en ny vecka och jag hoppas på nya spännande utmaningar!!
 
Sen natt med min fina vän Majken
 
Oliwer på skridskobanan
 
På väg till pulkabacken

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Blom

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela