mblom.blogg.se

En inblick i min vardag och allt vad det innebär med jobb, barn, träning och drömmar...

Ny vecka = sjukstuga

Publicerad 2012-12-10 10:50:00 i Allmänt

Ja då var det måndag igen och det börjar närma sig jul. Tittar ut genom fönstret och ser stora vita flingor som faller. Härligt tycker jag, älskar mycket snö på vintern. Här hemma är det sjukstuga, jag ligger i hög feber och min son började kräkas i natt och ligger helt deckad i soffan. Men det är samma varje år, konstigt nog. Vi åker alltid på denna kräksjuka två veckor innan jul, fast då har vi haft den i alla fall. Får se om vi alla blir sjuka nu, håller tummarna att vi kan stå emot! Vi laddar med vitpepparkorn och c-vitamin och hoppas på det bästa...
 
Nu med datorn i knät så tänkte jag handla färdigt de sista julklapparna, detta år har jag handlat alla julklappar på nätet och tänk vad skönt att slippa springa runt i affärer, stå i kö och ha skrikiga ungar runt benen. Tidigare år har jag bävat för julklappshandlingen och nu tänker jag att, varför har jag inte kommit på det här tidigare! Nu kan jag i lugn och ro, med en kopp kaffe handla utan stress. Kommer aldrig mer springa runt i affärer och handla julklappar!
 
Som tvåbarnsmamma måste man tänka smart och spara på energin så att man orkar med alla måsten och krav. Min arbetsdag slutar inte kl 16.00 när jag går från jobbet utan fortsätter ända fram till jag går och lägger mig. Ungar ska hämtas, mat ska lagas, det ska plockas undan, tvättas och natta ungar och till råga på allt så när man orkar som minst bråkar ungarna som mest. Hade jag varit 10 år äldre så hade jag aldrig orkat, så jag är väldigt glad att jag fick mina barn tidigt. Så när jag nu ligger nerbäddad i sängen med feber så får jag min välbehövda vila och min kära sambo sköter resten, så sen är det dags för byte. Man får ge och man får ta! Så ser livet ut....
 

Kommentarer

Postat av: Majken

Publicerad 2012-12-10 19:39:18

Krya på er!

Och jag säger det igen.
Det är ett under hur ni orkar med att jobba och ta hand om ert eget hem.

Ni är enna strånga människor som klarar av den kombinationen.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Blom

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela