mblom.blogg.se

En inblick i min vardag och allt vad det innebär med jobb, barn, träning och drömmar...

Tänker, funderar och sen....

Publicerad 2012-12-11 17:44:38 i Allmänt

Idag är en sån där typisk Malin tänkar dag. Skallen är full med diverse olika tankar som far runt där inne. Vissa gör mig ledsen och vissa gör mig otroligt glad. Det gäller bara att sortera och fokusera på det som får mig att le, men det är svårt ibland att själv inse hur man ska ta sig an saker som drar en ner.
Det jag vet är att mina älskade små troll alltid fyller mitt hjärta med glädje!
 
Svårigheten är hur man ska få ihop vardagen med alla måsten och krav, jag ska inte bara vara mamma utan också en bra arbetskollega, sambo och vän. Men vad finns det då kvar till mig, var kommer Malin in i allt detta!? I min egen lista kommer mamma Malin först, på andra plats vän Malin, tredje plats arbetskollega Malin och tyvärr på sista plats sambo Malin. Min egentid försöker jag klämma in i allt detta också och då är det träning som blir mitt alternativ och ibland en sväng ut med mina vänner. För hur skulle jag annars få ihop allt och orka!
Och nu när man börjar läsa alla klämkäcka statusuppdateringar på Facebook om hur folk bakar fina pepparkakshus, lussebullar och diverse olika goda julmums. Åker pulka med sina älskade familj och allt är såå bra och mysigt! Jag har lust att skrika rakt ut, är det bara vi som inte alltid har det sååå bra!? Antagligen inte.... Jag önskar att det alltid var så bra, men sen kom jag ner på jorden igen och insåg att det är omöjligt! Om någon vet hur man lyckas att alltid ha det så bra, så snälla ge mig ett recept på det. Fast varför ska man alltid vilja ha mer, vad nöjd med det du har och försök göra det bästa av det, säger jag till mig själv!
Ja detta är en del av allt som snurrar runt där uppe i hjärnkontoret, måste bara få vissa bitar på plats för att kunna lösa kaoset som uppstår....
 
Lite peppande ord till mig själv och förhoppningsvis till någon annan också
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin Blom

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela